Kedves Ifj. Dr. Mándó Tibor!

2010.12.02. 08:59

Nem örülök neki, hogy ezzel kell foglalkoznom, de mivel a zalaihirlap.hu-n megszólítottál meg kívánom adni neked a kellő tiszteletet.

Régóta nem itt élsz a faluban tudjuk be ennek, hogy alapvető tényekkel nem vagy tisztában és hibás következtetéseket vonsz le, "címzetteket minősítesz". Nem fogok lesütött szemmel járni a faluban és az elmúlt napokban úgy vettem észre ezt itt el sem várják tőlem. Ha úgy gondolod alkalmatlan vagyok vagy törvénytelen eszközöket használtam légy szíves tényekkel alátámasztani, én nem félek levonni a konzekvenciákat, és nem fogok mást hibáztatni. Soha nem kívántam Édesapád lemondását és nem kértem erre.  Sőt sokat vitatkoztam vele úgy személyesen mint telefonon épp az ellenkezőjéről. Nem állt szándékomban és módomban ellehetetleníteni a testület munkáját. Az általa emlegetett csip-csup ügyek nem vettek volna el még egy testületi ülésnél többet az életünkből. Viszont egy képviselő testületnek nem csak nagy horderejű ügyekkel kell foglalkoznia. Lemondásának igazi okát én sem tudom. Talán összefügg azzal, hogy csak az utolsó nap adta le ajánlószelvényeit. Alaposan megfontolta indulását, sejtette  mi vár rá. Ez a Miháld már nem az a Miháld melynek élére először megválasztották. Arra sem hasonlít melyre másodszor. Sajnos változtak az idők és erről nem mi tehetünk. Sem Ő sem én sem a Miháldiak. Ilyen körülmények között ezt a falut már nem lehet konfliktusmentesen vezetni. Ő megpróbálta, szemmel láthatóan nem sikerült. Egyszerűbb velem vállalni a konfliktust, én nem megyek sem az önkormányzat sem a házatok elé ordítozni.

Szeptember 3-án én Szentesre mentem az unokatestvéremmel. Körülbelül de. 10 órától folyamatosan csörgött a telefonom és gyakorlatilag végigtelefonáltam az utat. Akik hívtak hol kisebb, hol nagyobb vehemenciával arra szólítottak fel, hogy csináljak már valamit, ma van a határidő, csak egy polgármester-jelölt van a faluban és Ők nem tartják alkalmasnak a feladatra. Nem volt titok, hogy én is összegyűjtöttem a polgármester-jelöltséghez szükséges számú ajánlószelvényt. A válaszom általában az volt, hogy nyugalom, édesapád tudja mit csinál (persze könnyen tettem ezt, hiszen kb egy héttel előtte négyszemközt beszéltünk) és ha nem adta le a szelvényeket annak oka van. Meg annak is, hogy én sem, még ha nem is ugyanaz. Hozzátettem még, hogy amit most Miháldon végre kell majd hajtani polgármesterség címén arra érzésem szerint a másik jelölt alkalmas mert olyan szinten lesz megkötve a keze a falu anyagi helyzete miatt hogy nem rátermettségből hanem "balhé" tűrésből kell majd vizsgázni. Természetesen Édesapádat is felhívtam és beszéltem neki a telefonhívásokról. Arra is kértem, hogy induljon el a választáson és a falu döntse el kit akar polgármesternek. Így is történt. Az eredmény sokaknak nem tetszett engem igazán nem zavart. Most éppen sokkal jobban zavar, hogy a zalaihirlap.hu-n a hozzászólások között a családtagokon kívül nem nagyon találok Őt támogató hozzászólót. Ez nem mindig volt így és ez nem ennyire egyértelmű. Nem vitatom Édesapád érdemeit a falu vezetésében. Volt rossz húzása is, de kinek nincs. Én ott voltam a testületben ismerem a szerepét az iskola fennmaradásában vagy abban, hogy a falunak csak most kellett hitelt felvenni. Több ilyen dolgot is tudnék ide írni ahogy az ellenkezőjével is tölthetném a sorokat. Véleményem szerint hiba volt a lemondása. Ráadásul ezért minket  okolni nem kicsit "necces". Ha a következő polgármester a saját hibáit is majd Édesapád nyakába akarja varrni én leszek az akinek fel kell majd emelnie az úját. Mert a dolgok jelenlegi állása szerint simán elhinnék neki. Persze Édesapád azzal is tisztában van, hogy nem  fogok habozni, hiszen ismer. Engem az igazság érdekel, nem az elismerés. Mostani helyzetünkben nem nagyon van helye önérzetnek, és bárki segítségét el kell fogadni. Ezt át kellett volna látnia.

Végül, de nem utolsó sorban szeretném ha ebből tanulnál egy kicsit. Előfordulhat, hogy ügyvédi munkád során (amelyhez ezúton is sok sikert kívánnék) hasznát veszed. Ahogy egy ügyvédekkel foglalkozó amerikai filmben hallottam soha ne kérdezz olyat amire nem tudod a választ és ne állíts semmit amit kétszer nem ellenőriztél. Szó szerint idézve tőled:

Ha jól tudom, hozzám hasonlóan immár kétszer esküdtél fel a magyar Alkotmányra, igaz más-más élethelyzetben. Veled és társaiddal ellentétben én történetesen tudom, mire is tettem esküt. Hogy ne mondjak mást, és ne untassalak benneteket, a 2.§ (1) bekezdése ekképpen szól: "a Magyar Köztársaság független, demokratikus jogállam.

Ha legközelebb hazalátogatsz gyere el hozzám és megmutatom az érettségi bizonyítványom. Megtudhatod belőle, hogy hányasra érettségiztem államigazgatásból és ha szólsz előre (tudod a mail címem) nem fogom sajnálni az időt, hogy megkeressem neked a padláson az alkotmánytan tankönyvemet. Szóval tisztában vagyok vele mire tettem esküt mert nekem ez a szakmám. Az már egy másik történet, hogy amit "továbbtanultam" azt jobban fizetik. Persze mondhatod, hogy ez 1993-ban volt de biztos vagyok benn, hogy az idézett szöveg azóta nem változott. Afelől se legyen kétséged, hogy az idézett szövegre tisztán emlékszem a mai napig.

 

Tisztelettel

Márfi Szilárd

 

Ui: remélem holnap már nem jön közbe semmi és végre elkezdhetem a jegyzőkönyveket közzé tenni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mihald.blog.hu/api/trackback/id/tr232487205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása